Autom do práce, autom z práce, debaty kolegov v aute ma nie vždy zaujímajú, tak čo robiť? Pozerám sa oknom na utekajúce stromy, na miznúcu krajinu, na stĺpy, ktoré štrikujú cez polia elektrické šály. Domy sa skrývajú pod farebnými strechami, každý za plotom rôznej konštrukcie a farby.
Príjemnú jazdu spríjemňuje taktiež množstvo pútačov a reklám. Zbožňujem tie, ktoré mi vylúdia úsmev na tvári. Skláňam sa pred autormi tých, ktoré mi tlačia slzy do očí. Sú však aj také, ktoré ma nútia naštartovať moju sebakontrolu a snažím sa nerozčúliť. Vraj vďaka kríze kožená bunda iba za 30€.
Keby sa tak niekto zamyslel, čo je na druhej strane tejto reklamy. Poznám konkrétne prípady, kde sa trojčlenná rodina musí vedieť vystravovať z 30€ celý týždeň, ba aj dlhšie. Kožená bunda im síce na um príde, ale pár rokov si ju nebudú môcť dovoliť kúpiť. Tak o čom tá reklama vlastne je?
O tom, že tí, ktorí doposiaľ nič nemali, si "chvíľku" počkajú kým si na niečo našetria, avšak tí, ktorí si doteraz dopriali koženú bundu za 60€, si môžu kúpiť naraz dve. Nechcem sa nikoho dotknúť a už vôbec nie som závistlivý človek, len ma tá reklama núti zamyslieť sa.
Možno to chápem úplne zle. Neviem. Možno som len unavená touto ťažkou dobou, ale keď budem potrebovať koženú bundu, mám možnosť kúpiť ju naozaj výhodne. Nie som si však istá, či je to to pravé orechové, čo by sme potrebovali, alebo chceli kúpiť lacnejšie.
Aby som nezabudla: " Ďakujem Ti kríza ".
Komentáre
Flexi, to je obchodná politika :-)
Dere...
no vraj sú nejaké zvukové odpudzovače
...no nejako si nepamätám...
tak, keby náhodou niekto vedel o tých odpudzovačov, nech mi u teba nechá odkaz
...neviem veľmi radiť...